Prietenia


M-as fi asteptat ca dusmania dintre ei sa continuie, dar e clar ca avem multe de invatat de la copii.

Am observat doua lucruri.
Cand te deschizi se pot lega prietenii frumoase. Daca stai inchis si esti tot timpul serios, trist, ori suparat, este normal ca ceilalti sa nu te placa. Nu spun ca trebuie sa fii tot timpul vesel pentru ca ceilalti te vor cauta apoi doar pentru acest lucru, pentru ca esti  funny. Oricum o faci, in toiul veseliei, sau cu ochii in lacrimi, deschide-te! Asa incep prieteniile. Si, apoi, ceilalti nu au de unde sa stie cu ce te confrunti.

Prietenia ia nastere atunci cand ai lucruri in comun cu celalalt. Cand razi cu celalalt, cand petreci timp cu celalalt, facand ceva impreuna.
Un scriitor drag mie, spunea urmatorul lucru despre prietenie:
”Prietenia se naste in momentul in care o persoana ii spune alteia: Cum! Si tu? Credeam ca sunt singurul.” (C.S.Lewis)

10 comentarii:

  1. Frumos filmuletul!

    Imi place un citat care spune: "Nothing makes us so lonely as our secrets." - Paul Tournier

    RăspundețiȘtergere
  2. Si la fel de adevarat este ca fata de Dumnezeu nu putem avea nici un secret si ca El este tot timpul cu noi. Deci nu suntem singuri, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu m-am deschis de multe ori, si tot de multe ori am fost ranit

    RăspundețiȘtergere
  4. Te inteleg foarte bine. Si eu am fost ranita si m-am inchis in mine. Am ajuns sa fug de suferinta, de oameni, dar asta nu a schimbat cu nimic ceea ce era in sufletul meu. Eu inca eram trista, ranita.Purtam vorbele dure care mi s-au spus cu mine, ca o povara care ma facea nefericita si melancolica. Acum invat sa ma deschid, sa iert, sa pasesc inainte,sa fiu vulnerabila, sa nu am asteptari, sa ma bucur si sa fiu multumitoare pentru ceea ce am.
    Cineva mi-a spus candva sa risc. "In viata orice lucru presupune un risc." A spus un mare adevar. Orice castig presupune o investitie. Si orice investitie presupune un risc. Investitorii isi asuma riscul ca sa piarda o suma de bani in cazul in care firma va da faliment, dar daca nu investesc, aceasta nu se va dezvolta. Exista riscul ca sa fii ranit, dar asa te vei maturiza. Este un proces. Nu putem ramane copii, tot timpul.

    Sper din tot sufletul ca nu te-ai inchis.

    RăspundețiȘtergere
  5. M-am inchis cu majoritatea persoanelor, chiar daca nu merita. Trebuie sa-mi dovedeasca ca pot avea incredere, sa nu risc inca o dezamagire

    RăspundețiȘtergere
  6. ”Unii oameni intra in viata noastra si ies repede. Altii raman o vreme si-si lasa amprenta si niciodata nu vom mai fi cum am fost.”
    Unii lasa amaraciune, resentimente in urma lor, iar pe altii ne-am dori sa-i avem langa noi tot timpul. Un timp si eu ma intrebam ce rost are sa-ti faci prieteni, daca nu vor fi langa tine tot timpul? Vei suferi. Cum spune si in citatul de mai sus, care imi place mult, acestia isi lasa amprenta asupra noastra. Inveti multe de la prieteni si te bucuri impreuna cu ei.
    Un alt lucru pe care l-am invatat este ca oamenii te vor dezamagi intotdeauna, insa Dumnezeu, nu. Am invatat ca nu trebuie sa ma incred in oameni, sau sa am asteptari de la ei. In momentul in care ai asteptari esti dezamagit. Oamenii nu sunt perfecti. Toti au cusururi, toti sunt normali pana ajungi sa-i cunosti. Trebuie sa-i accepti asa cum sunt si sa inveti sa traiesti cu ei.
    Si un al treilea lucru pe care as vrea sa ti-l spun este ca Dumnezeu ne-a creat ca sa traim intr-o comunitate. In Geneza scrie ca Dumnezeu a zis ca nu e bine ca omul sa fie singur. Se refera la faptul ca trebuie sa ai langa tine pe cineva, care sa te inteleaga, o persoana ca si tine, fata de care sa te deschizi. Se refera la o sotie/ un sot.. dar poate fi valabil si pentru prieteni, cei apropiati noua. Nu e bine sa fim singuri. Dumnezeu stie foarte bine de ce!

    RăspundețiȘtergere
  7. O sa ma bag si eu putin in discutia voastra...
    Citeam acum de curand o carte: "Why Am I Afraid to Tell You Who I Am?" by John Powell - foarte buna cartea.
    Uite si cateva citate, ca mostra: “I am afraid to tell you who I am, because, if I tell you who I am, you may not like who I am, and it's all that I have.”
    "I can help you to accept and open yourself mostly by accepting and revealing myself to you."
    “But, if I tell you who I am, you may not like who I am, and it is all that I have.”
    "I can only know that much of myself which I have had the courage to confide to you."
    Si un alt citat spunea ca, daca azi ma cunosti si ti-am descoperit cine sunt, nu considera ca maine o sa ma mai cunsoti, pentru ca ma schimb.
    Noi ne schimbam tot timpul, iar relatiile chiar ne modeleaza foarte mult, si suferinta, asa cum spune in Evrei, este spre desavarsirea noastra.
    Fiecare relatie pe care o am ma face sa realizez ca nu exista un Prieten mai bun pentru mine ca Dumnezeu, si ma face sa Il iubesc si mai mult pe Dumnezeu. El imi vede adancurile inimii si totusi ma iubeste la fel de mult.
    Dar nu uita, David a gasit in Ionatan un prieten super, iar cand s-au despartit a putut spune: "Mă doare după tine, frate Ionatane! Tu erai plăcerea mea; dragostea ta pentru mine era minunată: mai presus de dragostea femeiască."
    Faca Domnul sa gasiti prieteni adevarati!

    RăspundețiȘtergere
  8. Amin!
    Multumesc pentru ca ai impartasit aceste ganduri cu noi si pentru ajutor.
    Ma gandeam si eu aseara la prietenia dintre David si Ionatan. Cred ca asemenea prietenii se construiesc in timp, si trebuie intretinute.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma gandeam la ceea ce ti-am scris (Faca Domnul sa gasiti prieteni adevarati!), daca m-am exprimat bine si mi-am adus aminte de un alt citat: "Cea mai buna cale de a avea un prieten este de a fi un prieten adevarat!"
    Fiti prieteni adevarati!
    "Love makes us vulnerable to pain."

    RăspundețiȘtergere