Despre manie

"Melancolicii si flegmaticii nu tipa, nu gesticuleaza, dar aduna, fierb in ei si explodeaza sub alte forme, unele mai dureroase decat formele exteriorizate. Spre exemplu, te evita sau te ignora intentionat." (Cristian Barbosu, Cele sapte pacate cardinale)



Astazi ma gandeam la ceea ce ma face sa ma manii: tonul cu care sunt spuse anumite cuvinte, sau cuvintele in sine.
"In viata civilizata, ura domestica se exprima de obicei prin cuvinte care pe hartie ar ramane total inofensive (nu cuvintele supara), dar care rostite pe un ton anume, sau la un moment anume, devin la fel de violente ca un pumn in figura." (C.S.Lewis, Sfaturile unui diavol batran catre unul mai tanar)
Intr-o seara ma gandeam ca e nevoie de multa rea-vointa si trebuie ca o persoana sa se straduiasca ca sa ma faca sa ma manii. Si in dimineata urmatoare m-am maniat. Avem la serviciu un coleg care cere atentie. Nu saluta, si nici nu prea comunica cu noi iar cand l-am intrebat de ceva nu a raspuns decat dupa mai multe incercari pe un ton taios "da, ce vrei?". Evident ca m-am maniat si i-am spus si eu cateva. Trei persoane s-au enervat in acea dimineata datorita comportamentului lui, pentru ca pe toti ne-a tratat la fel.



Cred ca sunt si unele cuvinte care te fac sa te manii, intr-o alta forma. Nu stiu cat de frumos pot fi spuse unele cuvinte dure gen "nu vei reusi nimic in viata", "asta esti (ultimul om)", insa nu tonul in sine te "ucide", ci cuvintele, pentru ca nu fac altceva decat sa te descurajeze. Mult timp in inima mea s-a cuibarit mania datorita unor cuvinte ca acestea. De fiecare data ma descarcam plangand si rugandu-ma. Am primit toate loviturile, fara a riposta. Nu am premeditat sa ma indepartez de tata pentru ca mi-a spus lucrurile acelea, insa relatia nu a mai fost la fel. Si in timp s-a creat o prapastie.
Intr-un fel tata avea dreptate. Nici astazi nu cred ca pot sa fac eu ceva, insa stiu ca in Hristos pot totul! Zilnic trebuie sa-mi indrept privirea spre El pentru a nu mai privi la mine. Cum zicea Pavel: "De aceea ma voi lauda mult mai bucuros cu slabiciunile mele, pentru ca puterea lui Hristos sa ramana in mine."
13.11.2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu